Månadsarkiv: augusti 2013

Självmord.

Satan vilken ångest gårdagens inlägg gav mig. Efter att ha tryckt på ”publicera”-knappen drog den igång. Jag var beredd. Men uppenbarligen bara delvis. Ångesten slet tag i magen. Jag blev skakig i hela kroppen. Armarna domnade bort, de upphörde att … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens | 2 kommentarer

Alkohol.

Idag kommer ni att få läsa något som är mycket privat och personligt. Kan tänkas att jag bryter en hel uppsjö av tabun med detta inlägg. De må så vara. Jag har tänkt på detta länge. Inlägget har cirkulerat inom … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens | 15 kommentarer

10-veckors check.

Jag påminns i dagarna om kärlekssorg. När det finns ett förflutet och tankar om en fortsatt framtid tillsammans är över, då den andra träffat någon ny. Hur ont det gör. Jag spinner vidare i mina egna tankar. Jag befinner mig … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Dårhus Degerman kan sina väderomslag.

Det här Dårhus Degerman-inlägget är lite annorlunda. Jag ska nämligen inte berätta något lustigt där vi på bästa sändningstid fått hjärnsläpp eller verkar som om vi går på droger. Absolut inte. Idag handlar det mer om träffsäkra iakttagelser, som kanske … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Utan sol och utan karl. Klart min granne blev bekymrad.

Kom nyss hem till stan efter en härlig lördag i Kåge. Glad som en lärka klev jag in i trapphuset och mötte en av mina mer pratglada äldre grannar. C: Hej! G: Hej! Ser du hur finklädd jag är? C: … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Practice makes perfect. Hoppas jag.

Jag har sedan en tid känt att det är dags att ta det här med omsorg för mig själv ett steg längre. Det jag äter exempelvis. Det är sällan och aldrig halvfabrikat, utan jag gillar att laga mat från grunden, … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | 2 kommentarer

Det går så bra att jag glömmer uppdatera.

Just ja! Uppdatering från tuggummiträsket. Dag 2, dvs igår gick utan problem. Något stråk av sug dök upp, men fastnade aldrig i min hjärna. Bra. So far, lunchtid dag 3 och det känns som om tuggummi aldrig varit ett problem. … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Det här är grymt. På ett bra sätt.

En del riktigt varma, oväntade, roliga och härliga saker händer mig. Jag har nyligen blivit bjuden till ett bröllop. Som den obotliga romantiker jag är, så är bröllop riktigt trevliga tillställningar. Den här gången känns det extra roligt. För inbjudan … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Frustration och hyllgömmandets ädla konst.

Sitter bekvämt tillbakalutad i soffan, här i stugan. God lunch värms i skrivande stund i ugnen. Helgen är här. Allt borde kännas härligt, med andra ord. Men istället sitter jag här med en smulans irriterad känsla. En lite besviken känsla. … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Dårhus Degerman råder bot på eventuella vampyrangrepp.

Mamma och jag gjorde Ica Maxi ett besök för helghandling igår. De hade bland annat sköljmedel för 5 kronor styck, vilket både mamma och jag tyckte var ett osedvanligt bra pris. Vi stod där, sniffandes bland de olika sorterna när … Fortsätt läsa

Publicerat i Prunkande rappakalja | 2 kommentarer