-
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- Friskvård i form av säsongsbetonat kaos. | Svart nonsens och prunkande rappakalja om Tankar om nattjobb, helgarbete och dygn.
- Friskvård i form av säsongsbetonat kaos. | Svart nonsens och prunkande rappakalja om Tankar om nattjobb, helgarbete och dygn.
- Cecilia om Förströelse vid ledighet.
- Britt om Förströelse vid ledighet.
- Cecilia om 7 år på 7 minuter.
Arkiv
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- oktober 2018
- augusti 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- mars 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augusti 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- augusti 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- mars 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augusti 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
Kategorier
Allt annat än nonsens och rappakalja
Månadsarkiv: augusti 2013
Självmord.
Satan vilken ångest gårdagens inlägg gav mig. Efter att ha tryckt på ”publicera”-knappen drog den igång. Jag var beredd. Men uppenbarligen bara delvis. Ångesten slet tag i magen. Jag blev skakig i hela kroppen. Armarna domnade bort, de upphörde att … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens
2 kommentarer
Alkohol.
Idag kommer ni att få läsa något som är mycket privat och personligt. Kan tänkas att jag bryter en hel uppsjö av tabun med detta inlägg. De må så vara. Jag har tänkt på detta länge. Inlägget har cirkulerat inom … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens
15 kommentarer
10-veckors check.
Jag påminns i dagarna om kärlekssorg. När det finns ett förflutet och tankar om en fortsatt framtid tillsammans är över, då den andra träffat någon ny. Hur ont det gör. Jag spinner vidare i mina egna tankar. Jag befinner mig … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Dårhus Degerman kan sina väderomslag.
Det här Dårhus Degerman-inlägget är lite annorlunda. Jag ska nämligen inte berätta något lustigt där vi på bästa sändningstid fått hjärnsläpp eller verkar som om vi går på droger. Absolut inte. Idag handlar det mer om träffsäkra iakttagelser, som kanske … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Utan sol och utan karl. Klart min granne blev bekymrad.
Kom nyss hem till stan efter en härlig lördag i Kåge. Glad som en lärka klev jag in i trapphuset och mötte en av mina mer pratglada äldre grannar. C: Hej! G: Hej! Ser du hur finklädd jag är? C: … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Practice makes perfect. Hoppas jag.
Jag har sedan en tid känt att det är dags att ta det här med omsorg för mig själv ett steg längre. Det jag äter exempelvis. Det är sällan och aldrig halvfabrikat, utan jag gillar att laga mat från grunden, … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
2 kommentarer
Det går så bra att jag glömmer uppdatera.
Just ja! Uppdatering från tuggummiträsket. Dag 2, dvs igår gick utan problem. Något stråk av sug dök upp, men fastnade aldrig i min hjärna. Bra. So far, lunchtid dag 3 och det känns som om tuggummi aldrig varit ett problem. … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Det här är grymt. På ett bra sätt.
En del riktigt varma, oväntade, roliga och härliga saker händer mig. Jag har nyligen blivit bjuden till ett bröllop. Som den obotliga romantiker jag är, så är bröllop riktigt trevliga tillställningar. Den här gången känns det extra roligt. För inbjudan … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Frustration och hyllgömmandets ädla konst.
Sitter bekvämt tillbakalutad i soffan, här i stugan. God lunch värms i skrivande stund i ugnen. Helgen är här. Allt borde kännas härligt, med andra ord. Men istället sitter jag här med en smulans irriterad känsla. En lite besviken känsla. … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Dårhus Degerman råder bot på eventuella vampyrangrepp.
Mamma och jag gjorde Ica Maxi ett besök för helghandling igår. De hade bland annat sköljmedel för 5 kronor styck, vilket både mamma och jag tyckte var ett osedvanligt bra pris. Vi stod där, sniffandes bland de olika sorterna när … Fortsätt läsa
Publicerat i Prunkande rappakalja
2 kommentarer