Kategoriarkiv: Svart nonsens och prunkande rappakalja

Det är inget alternativ.

Mycket med den här sommaren har varit härligt. Men precis som för oss alla inträffar saker som inte är fullt lika bra, som man inte kan styra över och som man klarat sig fint utan. För mig inträffade en sådan … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens, Svart nonsens och prunkande rappakalja | 4 kommentarer

”One thing I know… I want more.”

God kväll vänner. Hur är livet med er denna lördagsnatt? För mig har saker och ting har rört sig mot det bättre sedan vi sågs senast. Jag har fått hjälp från där jag mest önskade det. Den del av Laget … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Enade.

I helgen blev vi alla Stockholmare. Från norr till söder. Från inom vårt lands gränser till utanför. Det är svårt att ta in och greppa det våldsamma vansinne som inträffade i fredags. Nyhetssändningarna har följts hela helgen. Som många av … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Somliga går (inte längre) med trasiga skor.

Hörrni, i afton har jag klivit ut ur min bekvämlighetszon och gjort en förändring. Jag har nämligen gjort mig av med mina absoluta favoritskor. Låt mig upprepa mig själv; Mina. Absoluta. Favoritskor. De hade helt enkelt gjort sitt. (För rätt … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

”Tomorrow will take us away far from home…”

I kväll var planen att göra en tidig kväll. Ni vet sänggående kanske redan en timme innan man i vanliga fall går och lägger sig. Bara för att man kan, och bara för att det är skönt att liksom sova … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | 3 kommentarer

När rysare inte är kompatibla med inredningsdetaljer.

Jag skrattade när läste Erikas kommentar på gårdagens inlägg. ”Ja, har du strukit med så vet jag ju att det antingen är fredskallan eller så kommoden… :D” Hehe, huvudet på spiken där fru Skogly! Min hyfsat nyinköpta kommod har nämligen … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | 2 kommentarer

Nya tag.

Ny vecka är på ingående. Bra. Veckan som i skrivande stund håller på att lida mot sitt slut har varit en jävla skitvecka. Måendet har varit piss och jag har inte gillat livet speciellt mycket. Efter den här helgen känns … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

105-årig Degerman summerar dagen.

Optimistisk jag hade inte en susning. Jag insåg absolut att jag skulle ha ont i kroppen efter fallet igår, att jag rimligtvis skulle kunna vakna med en 105-årings kropp. Men jag hade nog ingen aning lika fullt. 105 år blev … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | 2 kommentarer

Soprummet nästa.

God afton vänner! Det var länge sedan vi sågs här inne, två månader närmare bestämt. Så när som på tre dagar. Vilket är en nästan oförskämt lång tid om man önska ha kvar läsare. Vilket jag givetvis gör. Blogguppehållet har … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | Lämna en kommentar

Teknik för den teknikointresserade.

Jag gissar att många med mig såg Donald Trumps installationstal tidigare i afton. Jag fick samma hopplösa känsla som då jag följde hans valturnérande. Och som när det nästan overkliga, för att inte tala om obegripliga stod klart, nämligen att … Fortsätt läsa

Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja | 2 kommentarer