-
Senaste inläggen
Senaste kommentarer
- Friskvård i form av säsongsbetonat kaos. | Svart nonsens och prunkande rappakalja om Tankar om nattjobb, helgarbete och dygn.
- Friskvård i form av säsongsbetonat kaos. | Svart nonsens och prunkande rappakalja om Tankar om nattjobb, helgarbete och dygn.
- Cecilia om Förströelse vid ledighet.
- Britt om Förströelse vid ledighet.
- Cecilia om 7 år på 7 minuter.
Arkiv
- januari 2026
- december 2025
- november 2025
- oktober 2025
- september 2025
- oktober 2018
- augusti 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- augusti 2017
- juli 2017
- juni 2017
- maj 2017
- april 2017
- mars 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- juli 2016
- juni 2016
- maj 2016
- april 2016
- mars 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- september 2015
- augusti 2015
- juli 2015
- juni 2015
- maj 2015
- april 2015
- mars 2015
- februari 2015
- januari 2015
- december 2014
- november 2014
- oktober 2014
- augusti 2014
- juli 2014
- juni 2014
- maj 2014
- april 2014
- mars 2014
- februari 2014
- januari 2014
- december 2013
- november 2013
- oktober 2013
- september 2013
- augusti 2013
- juli 2013
- juni 2013
- maj 2013
- april 2013
- mars 2013
- februari 2013
- januari 2013
- december 2012
- november 2012
- oktober 2012
- september 2012
- augusti 2012
- juli 2012
- juni 2012
- maj 2012
- april 2012
Kategorier
Allt annat än nonsens och rappakalja
Kategoriarkiv: Svart nonsens och prunkande rappakalja
Det är inget alternativ.
Mycket med den här sommaren har varit härligt. Men precis som för oss alla inträffar saker som inte är fullt lika bra, som man inte kan styra över och som man klarat sig fint utan. För mig inträffade en sådan … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens, Svart nonsens och prunkande rappakalja
4 kommentarer
”One thing I know… I want more.”
God kväll vänner. Hur är livet med er denna lördagsnatt? För mig har saker och ting har rört sig mot det bättre sedan vi sågs senast. Jag har fått hjälp från där jag mest önskade det. Den del av Laget … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Enade.
I helgen blev vi alla Stockholmare. Från norr till söder. Från inom vårt lands gränser till utanför. Det är svårt att ta in och greppa det våldsamma vansinne som inträffade i fredags. Nyhetssändningarna har följts hela helgen. Som många av … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Somliga går (inte längre) med trasiga skor.
Hörrni, i afton har jag klivit ut ur min bekvämlighetszon och gjort en förändring. Jag har nämligen gjort mig av med mina absoluta favoritskor. Låt mig upprepa mig själv; Mina. Absoluta. Favoritskor. De hade helt enkelt gjort sitt. (För rätt … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
”Tomorrow will take us away far from home…”
I kväll var planen att göra en tidig kväll. Ni vet sänggående kanske redan en timme innan man i vanliga fall går och lägger sig. Bara för att man kan, och bara för att det är skönt att liksom sova … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
3 kommentarer
När rysare inte är kompatibla med inredningsdetaljer.
Jag skrattade när läste Erikas kommentar på gårdagens inlägg. ”Ja, har du strukit med så vet jag ju att det antingen är fredskallan eller så kommoden… :D” Hehe, huvudet på spiken där fru Skogly! Min hyfsat nyinköpta kommod har nämligen … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
2 kommentarer
Nya tag.
Ny vecka är på ingående. Bra. Veckan som i skrivande stund håller på att lida mot sitt slut har varit en jävla skitvecka. Måendet har varit piss och jag har inte gillat livet speciellt mycket. Efter den här helgen känns … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
105-årig Degerman summerar dagen.
Optimistisk jag hade inte en susning. Jag insåg absolut att jag skulle ha ont i kroppen efter fallet igår, att jag rimligtvis skulle kunna vakna med en 105-årings kropp. Men jag hade nog ingen aning lika fullt. 105 år blev … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
2 kommentarer
Soprummet nästa.
God afton vänner! Det var länge sedan vi sågs här inne, två månader närmare bestämt. Så när som på tre dagar. Vilket är en nästan oförskämt lång tid om man önska ha kvar läsare. Vilket jag givetvis gör. Blogguppehållet har … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
Lämna en kommentar
Teknik för den teknikointresserade.
Jag gissar att många med mig såg Donald Trumps installationstal tidigare i afton. Jag fick samma hopplösa känsla som då jag följde hans valturnérande. Och som när det nästan overkliga, för att inte tala om obegripliga stod klart, nämligen att … Fortsätt läsa
Publicerat i Svart nonsens och prunkande rappakalja
2 kommentarer